Full-service logistieke dienstverlener

Matrans Rotterdam Terminal

check_circle

Maken gebruik van INBISCO QHSE

check_circle

Ruim 800 meldingen per jaar

check_circle

ISO9001 gecertificeerd

Gebruiksvriendelijk en laagdrempelige QHSE-software

In gesprek met Merel van den Doel

Begin dit jaar waren we welkom bij Merel van den Doel; QHSE-coördinator bij Matrans op de Rotterdam terminal. Merel heeft gedeeld hoe zij INBISCO heeft leren kennen, heeft geïmplementeerd en inzet in de dagelijkse werkzaamheden op de terminal.

Met wie hebben we het genoegen?

Ik ben Merel van den Doel en sinds twee jaar QHSE-coördinator bij Matrans op de Rotterdam terminal, waar we elke dag een breed scala aan activiteiten uitvoeren. Als multi-purpose terminal in de haven van Rotterdam zijn we continu in beweging.

Hoe zijn jullie bij INBISCO terechtgekomen?

Op onze QHSE-afdeling, waar we ons richten op kwaliteitszaken, gezondheid, welzijn, veiligheid en compliance, ontbrak het ons aan een QHSE-kwaliteitsmanagementsysteem. Daarom hebben we gekozen voor INBISCO. Dit heeft ons geholpen om ons kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten en gestructureerd aan de slag te gaan.

Hoe hebben jullie gezorgd voor betrokkenheid onder de medewerkers?

Om de betrokkenheid van onze medewerkers te vergroten, hebben we een mini-training ontwikkeld. We hebben kleine groepen bij elkaar gebracht om hen op een interactieve manier ons systeem uit te leggen. We focusten niet alleen op de technische aspecten, maar vooral op het doel en de voordelen voor henzelf. Deze aanpak zorgde ervoor dat de medewerkers het systeem beter begrepen en het enthousiasme toenam.

Veel van jullie collega’s werken buiten, hoe gebruiken zij INBISCO?

Onze buitenwerkers komen regelmatig producten tegen met schade. Deze schade melden ze direct via de INBISCO-app. We hebben het zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zodat medewerkers snel en eenvoudig kunnen melden. Ons motto is: “Meld binnen een minuut.” Dit stimuleert de rapportage en vergroot de veiligheid op de werkvloer.

Hoe ervaren jullie het gebruik van het systeem?

Gelukkig is het systeem van INBISCO erg gebruiksvriendelijk. We kunnen zelf aanpassingen doen in het IRIS (Item Registration & Information System), de procesmanager en het RAS (Risk Assessment System). Hierdoor kunnen we snel inspelen op feedback van onze medewerkers uit verschillende afdelingen, zoals operatie en klantenservice. Dit bevordert de betrokkenheid, omdat medewerkers zien dat hun ideeën en verbeteringen direct worden toegepast, zonder dat we externe consultancy nodig hebben.

Met de implementatie van INBISCO hebben we niet alleen ons kwaliteitsmanagementsysteem verbeterd, maar ook de samenwerking en communicatie binnen ons team versterkt. Het is geweldig om te zien hoe iedereen betrokken is en bijdraagt aan een veiligere en efficiëntere werkomgeving.

Nieuwsgierig?

Plan een demo